Website Slim Watermanagement goed bezocht

De website van Slim Watermanagement wordt goed bezocht. Gemiddeld 80 bezoekers per week nemen een kijkje op de website, blijkt uit de eerste webstatistieken.

De bezoeker bekijkt gemiddeld vijf pagina's en blijft gemiddeld vijf minuten op de website. Voor vergelijkbare websites liggen deze getallen zo rond de drie minuten. 'Dat is veel beter dan verwacht', reageert Kirsten van Dijk, omgevingsmanager van Slim Watermanagement. 'Zeker gezien de beperkte omvang van de doelgroep en website, mogen we hier trots op zijn'.

Visitekaartje en digitale kennisbank

De doelgroep van de website is tweeledig. Het openbare deel is bedoeld voor 'de waterprofessional', die geïnteresseerd is in het waterbeheer en hiervan goed op de hoogte wil zijn. Voor deze doelgroep bevat de website veel algemene informatie over Slim Watermanagement, de vastgestelde resultaten en tal van voorbeelden. Dit deel van de website is ons 'online visitekaartje'.

Daarnaast bevat de website een besloten deel, bedoeld als digitale kennisbank voor de waterbeheerders die actief zijn binnen Slim Watermanagement. Op dit deel van de website verzamelen we alle verslagen, concepten en andere achtergrondinformatie.

Afbeelding1

Homepage onder de loep

De meeste bezoekers van de Slim Watermanagement-website komen eigenhandig op de homepage terecht. Kirsten: 'Dit was voor ons reden om de homepagina nog eens goed onder de loep te nemen.' De tekst hebben we verbeterd en directe links opgenomen naar de meest geraadpleegde delen van de website; de regio’s, het nieuws en 'de instrumenten'.

Ook door Slim Watermanagement-artikelen te delen op LinkedIn, trekken we bezoekers naar de website. Zo bereik je publiek dat niet uit zichzelf de website opzoekt, maar er wel degelijk in geïnteresseerd is. Op deze manier proberen we zo breed mogelijk de opgave en meerwaarde van Slim Watermanagement onder de aandacht te brengen. 'Dat is belangrijk omdat we ook mensen willen bereiken die nu nog niet altijd bekend zijn met Slim Watermanagement. Denk dan aan managers en ICT-deskundigen, die we nodig hebben voor implementatie van de informatieschermen en het komen tot een set landelijk afgestemde redeneerlijnen – een opgave vanuit de Beleidstafel droogte.'

Afbeelding2